Clare Home & Garden

Den här arbetsdagen har varit den bästa av våra fyra arbetsdagar (åh fy va lite!!). Vi har haft skinande sol hela dagen och temperaturen måste ha legat runt tio grader, om inte lite mer. Vi fick njuta av en riktig vårsol. Och oh boy, vad jag har saknat det!

När jag och Sofia kom till caféet kl 10 så var Kazoku-san inte där. Vi bestämde oss då för att sätta oss i trädgården och börja dra upp ogräs, ta bort löv och försöka få trädgården att se fin ut. Vi spenderade två timmar med det här och Kazoku-san kom aldrig. Fast vi klaga inte. Vi brukar nämligen spendera mycket energi på att undvika henne. Halv ett ungefär kom hon och sa att det var lunchdags. Jag älskar verkligen luncherna här för bentos är så jävla gott (ursäkta språket). Även om det är olika saker i varje så smakar det väldigt väldigt gott!

Efter lunchen hamnade Sofia inne i köket medan jag fick fortsätta jobba i trädgården. När jag håller på och rensar ogräs så hör jag hur det plaskar från vattnet. Jag kollar upp och vips, en hur stor fisk som helst hoppar upp ur vattnet! Galet.
Så duktig som jag är så fortsatte jag att jobba och vips, så håller jag i en ödla! Levande. Jag skrek till lite..

Nu sitter vi WWOOFare i vårt rum och pratar. Fast egentligen sitter Sofia och den andra WWOOFaren och kollar på när jag skriver.

FOTO TAGET AV MIG!!

Postat av: Claes

Bättre en ödla i handen än tio i skogen :-)

Svar: Haha, jag antar att det är sant ;-) Blev glad över ödlan ändå. Det betyder ju att det är vååår!!!!
Emma Bergström

2013-02-23 @ 12:38:41
Postat av: Elin

Fett snygg bild!

Svar: Tackar Elinito! <3
Emma Bergström

2013-02-23 @ 17:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0