Heartbroken gals'

Nu sitter vi i lobbyn igen efter en härlig lunch på en ramen-restaurang. Till koreatown hittade vi utan problem och vi blev indragna i en av många sminkaffärer där de försökte sälja på oss så mycket som möjligt. De lyckades dessutom med en viss skrubb som gjort att min hand nu är lenare än den någonsin varit! Funderar starkt på att köpa den!
Men när vi går där, oskyldiga och naiva, så får vi syn på en djuraffär och dit in traskar vi. Vi visste redan att de säljer katter och hundar i själva affären, men det var jobbigt att se dom i dessa små burar. De såg så olyckliga ut och vi ville kidnappa hem flera stycken! Emma hittade särskilt en hund, som hon döpte till Bobby, som hon ville ta hem.
Men så får jag syn på något ovanligt. En apa. De hade en apa i affären. Och när vi såg efter så hade det inte bara en, utan tre, varav åtminstone en verkade vara av en utrotningshotad art! Sen såg vi dessutom att de hade en uggla, ett bältdjur, en surikat och massa ormar, fiskar osv som jag aldrig sett i en djuraffär! Får man sälja sånt??
Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra av oss själva, så vi gick upprörda ut därifrån. Helst hade vi velat rädda alla djuren, för de hade alldeles för trånga burar och de såg så olyckliga ut.
Älskar Japan, men usch för deras sätt att behandla djur på!
 
/Sofia
 
ps. Bilden har inget med djuraffären att göra. Bara en bild av en affär i koreatown ds.
Postat av: Claes

Tråkigt att höra.
Vi är inte så duktiga i Europa heller. Vi mal ned hästar i köttfärsen och vi har fabriker som slaktar 100 000 kycklingar per dag. Tänk en fabrik med en jätteklinga som kapar kycklinghuvuden. Det måste flyga av 3-4 kycklinghuvuden per sekund.
"Kyckling på fredag, då mår jag riktigt bra".
I nästa liv ska jag bli en bättre människa och bara leva på alger och fallfrukt :-)

Svar: Tack för att du försöker få oss att må bättre ;) Men vi behandlar faktiskt husdjuren bättre tycker jag!
Satsa på nästa liv du pappa ;)
/sofia
Emma Bergström

2013-02-27 @ 09:12:04
Postat av: Claes

Jo, det gör vi.
Jag hittade denna artikel i engelska Daily Mail.
Den handlar om en liknande affär:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2165934/Outrage-animal-welfare-groups-Japanese-pet-shop-insists-selling-exotic-animals.html

2013-02-27 @ 20:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0