När kylan tar över

Konbanwa minna-san! Wow, såg att vi har haft hela tolv läsare men bara två lämnade kommentarer. Kom igen nu, skriv något ni trogna läsare!

Än så länge vet jag faktiskt inte vad jag ska tycka om det här stället. Vi bor i annexet och huset är hemskt dåligt isolerad. Det är alltså extremt kallt här under natten så jag sover med mössa, dubbla strumpor, tjock tröja och en tjockisfilt. Fryser ändå ihjäl. Hatar nätterna här..

Jobbet är helt ok, vår värdinna å andra sidan.. När hon är stressad (vilket hon för det mesta är), blir hon väldigt elak och allmänt dryg. Det uppskattas inte. Jag och Sofia hade en sån hemlängtan igår att vi båda satt typ och grät. Ganska patetiskt men vi får inte mycket sömn och ja, vi saknar gamla goa Sverige. Vi satt igår hela kvällen och letade efter hotell att bo på istället för här. För detta var inte det vi förväntade oss. Vi får inte så mycket kontakt med värdfamiljen förutom när vi jobbar och vi får ju inte känna av den "japanska kulturen" riktigt.
Idag tänker vi att vi kanske kan klara två veckor av det här. Som Sofias mamma sa "this too will pass" och vi får försöka tänka så.
Dock är planen just nu att vi ska ta in på ett hotell som ligger nära Nippori station sista natten så vi lätt kan ta oss till flygplatsen!

Även om vi inte trivs i Hino så har inte vår bild av Japan förändrats. Vi vill fortfarande se allt som Japan har att erbjuda och vi är otroligt glada över att vara i Japan (trots hemlängtan).

Mata ne!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0