Shoppingu

Idag har vi shoppat i Harajuku och Shibuya! Så mycket har det väl inte blivit egentligen, men det känns ändå som om pengarna rullar ur fingrarna på en. Vi är båda nöjda med inköpen, men fy vad det är jobbigt att gå in i affärer här. Så fort man stiger in ropar de "välkommen!!" fast på japanska. Och sedan när man är i affären så ropar de en massa saker man inte förstår på japanska och man hör hela tiden när någon kommer in och när någon går ut. Det blir en del ropande alltså.
 
Till lunch åt vi en gudomlig hamburgare och jag började typ gråta när den var slut. Jag förstod inte ens att det var jag som åt upp hela. Jag tror fortfarande inte det! Det kom säkert en hamburgartjuv och snodde halva, för den tog slut på tok för tidigt!
 
Nu slappar vi i lobbyn och vilar våra stackars fötter. Sen blir det en lååång härlig dusch och bokläsande på rummet. 
 
/sofia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0