Tokyo - A Never Ending City

God kväll.
Klockan är snart 19 här borta på andra sidan jordklotet och vi sitter i lilla annexet, frusna och trötta. Vi har varit lediga idag så vi har åkt in till centrala Tokyo. Vi fick se det berömda Shibuya övergångsstället där flera tusen människor går över när lyser slår om till grönt, vi åkte upp i ett av Tokyos tvillingtorn och såg ut över Tokyo, gick en sväng i Harajuku och gick till Meiji shrine.

Morgonen började med en tripp till Shinjuku för att hitta tvillingtornen. När vi kom fram blev vi inkastade i en hiss som tog oss till den 45e våningen där man kunde se hela Tokyo. Jag fick lite panik när vi åkte hissen. Jag tycker nämligen inte om hissar eller höjder så.. Och tanken om att det skulle bli en jordbävning när vi åkte hissen var skräckinjagande!
Vi lyckades även se Fuji men fick tyvärr ingen bild av den för det var en aning mulet borta vid berget.

Vi åkte senare vidare till Shibuya för att ta oss till en One Piece affär (inte klädesplagget, utan en manga-serie). Vi var nästan i himlen och jag önskade så innerligt att min syster var med mig där. Samma tanke hade jag när vi gick i Harajuku. Hittade nämligen affärer som jag tror att hon skulle tycka om så hon och jag ska definitivt till Tokyo inom en snar framtid!!!!!

Planen för ikväll är att gå till McDonald's (vi får ingen middag hos vår värd, bu-hu) och senare ta oss till en mataffär och köpa lite frukost.

Bild tagen från Tokyo Tocho Twin Towers!

/Emma

Postat av: Sonja

Hej Emma & Sofia! Jag har läst er blogg och följer den med intresse här hemifrån Sverige. Hoppas ni har det bra och inte fryser alltför mycket. Solen skiner idag och takdroppet verkar lovande och ger vårkänslor... :) Snön smälter nog lagom tills ni kommer hem. Kramizar från Mormor och Petra

Svar: Hej mormor och Petra! Åh vad glad jag blir över att våren är på väg i Sverige också. Jag är verkligen trött på kylan.
Ta hand om er så ses vi snart!
Kram Emma
Emma Bergström

2013-02-24 @ 13:06:32
Postat av: Elin

Jag skulle inte ha tackat nej!!

Svar: Bra bra. Då säger vi så då :) /EM
Emma Bergström

2013-02-24 @ 14:34:16
Postat av: Claes

Tips för frusna:
http://oh-myjapan.blogspot.se/2011/10/japanese-pocket-warmer.html

2013-02-24 @ 14:56:24
Postat av: Eric

Haha, fick då höra av min mor idag att er värd tydligen var en rejäl subba. Tråkigt att höra att det, på minner lite om mina erfarenheter med Thailand.

Men som tur är har ni ju en hel vecka kvar i alla fall. Hoppas minst sagt att er senare vecka blir både varmare och mer njutbar än den första.

Till Sofia; Om du hittar vol. 1 av Evangelion till ett vettigt pris, inhandla den till mig då! ;)
- Eric R.

Svar: Ja hon var ju inte särskilt trevlig i alla fall..Ja nu när vi är på hotellet så känns allt lite bättre ;)
Vi får väl se bad jag kan hitta till dig ;)
/sofia
Emma Bergström

2013-02-24 @ 20:07:50
Postat av: Anonym

Whaoooo! Vilken utsikt!/Rosie

Svar: Eller hur?! Att se utsikten i verkligheten var så coolt!
Emma Bergström

2013-02-27 @ 22:29:13
Postat av: Rose-Marie Löfvenius

Hej Flickor! Ni gör verkligen ett äventyr ni! Låter som ett mycket klokt val att ha tagit in på hotell, blir väl dyrare bara, men det kan det va värt :O)
Spara mössan ni sov i förut, ifall ni inte får råd att tvätta håret, då kan ni ha mössan till "a bad hair day" haha!
Stackars små djur som ni beskrev, gå dit och gör en komplott och släpp ut dem! OBS! Inte ormarna bara!! Eller skall ni ta med er varsin liten apa hem som husdjur? Vad skulle mamma säga då Sofia? :O) :O)
Var rädda om er!
KRAM Rosie

Svar: Det blir inte allt för dyrt faktiskt :) Vi funderade nästan på att göra en komplott samt att smuggla hem några djur till Sverige! Och en apa skulle väl inte skada? ;) mamma blir säkert jätteglad över att ha en egen liten herr Nilsson ;)
Kram sofia
Emma Bergström

2013-02-27 @ 22:36:05
Postat av: Anonym

Hahahaha! /Rosie

2013-02-28 @ 23:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0