13 dagar senare

Vi lyckades ta oss från Shinjuku till Nippori utan några problem. Hotellet var inte heller svårt att hitta och det ligger bokstavligen 1 minut från stationen. Det känns väldigt skönt för då slipper vi släpa våra väskor så långt imorgon.
Hotellet här i Nippori är fint, dock är rummet en aning litet och just nu är det på tok för varmt här inne (trots att AC är på!).

Utcheckningen på Nishishinjuku Inn (rekommenderar det hotellet) var klockan 10 och incheckningen i Nippori var kl 14. Vi hade alltså massa timmar att fördriva innan vi kunde checka in och att ta sig från Shinjuku till Nippori tar inte mer än 20 minuter. Sofia och jag gick då till en bento-shop nära hotellet i Shinjuku, köpte en varsin bento och gick och satte oss i en park nära Twin Towers. Jag vet inte hur länge vi satt där, men när vi kände att det var dags att gå var klockan bara halv tolv. Tjocka som vi har blivit så gick vi till ett café. Faktiskt till samma café där vi frågade om vägen till vårt hotell i Shinjuku.

Där satt vi, med en varsin varm dryck och spelade lite kort. Det var då vi insåg det - att vi var (och är) i Tokyo och att vi åker hem imorgon. Staden som vi båda har drömt om att åka till i flera år nu har vi varit i, i två veckor nu och vi insåg det NU?! Dagen innan vi åker hem. Jag har väldigt blandade känslor över det hela. När vi bodde i Hino i det där j*vla annexet ville jag inget hellre än att komma hem till goa Stockholm. Nu när jag har bott i centrala Tokyo i en vecka vill jag stanna här några veckor till åtminstone. Kanske bo på olika hotell, pröva lite mer varierande mat, åka fler JR tåg och se allting vi har sett en gång till.

Men allting har sett slut och tja, den här resan närmar sig sitt. Jag tycker att den här resan har varit ganska ovanlig än det normala. Först spendera en vecka med volontärarbete, för att sedan bo i hjärtat av Tokyo och turista runt. Inte riktigt enligt planerna, men till det bättre.

En sak är säker: Tokyo, jag kommer sakna dig något förfärligt.

/Emma

Postat av: Claes

Närvaro. Det var väl inte så dumt? Det är lätt att uppfyllas av, oro, hemlängtan, problemlösning, impulser att göra det ena eller det andra etc. etc. Inte konstigt att det tog tid att upptäcka vad ni faktiskt upplever just nu. Det kan man ofta missa helt och hållet. Men det gjorde ni inte :-)

2013-03-03 @ 09:57:35
Postat av: Anna

Här och nu är lätt att missa, man blir lätt upptagen med då och sen. Men, som Claes sa, ni missade det inte, även om ni säkert tycker att insikten kom lite sent. :-)
Njut av sista tiden i Japan, för den här gången. Ni kan alltid åka tillbaka.
Kram!
:-) Anna

2013-03-03 @ 13:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0